Östersund-frösö

Hejsan alla läsare.
Har precis kommit hem ifrån stallet efter en härlig dag med mamma och ponnyn min.  Som sagt så skulle vi åka upp till Östersund frösö klubben. Men jag saknade felicia i bilen :(
Måste verkligen säga att vägen upp kommer man knappt i håg för heheh låg och sov hela 3 timmar opppsss men vad ska man göra som ryttare när man kliver upp 4 på morgonen och jaaa härjat runt nästan hela veckan men träning av häst och en själv, kroppen hinner knappt vila ut sig, men tur att mamma kunde roa sig själv med allsång och sånt medans en mycket osocial dotter låg och soov.
När vi kom fram till klubben trodde vi nästan att det skulle börja snöa det var mycket kallt och rugigt ( brr) men det hellre det än att det ska vara stekande sol och ingen blåst. Men iallfall så gick vi och checkade in sedan tog vi ut fisenfisen så hon fick se sig om lite, men det bästa av det hela vara att vi fick packera på en äng med grön gräs mums sa den lilla vita springaren, så det blev mycket försök  och gullande innan hin fick ta sina tuggor gräs.
Men när det började nära sig start så var det lika bra att hålla sig i gång.
pÅ framridningen för LB.I var mycket spänd och trodde verkligen att vi skulle nästa strycka oss men mamma tyckte hon såg myckt fin och avslappnand ut Hmmm :S men iallfall litade på hennes ord och fokuserade på att köra en mjuk ritt från min sida. Hästen gick som en ÄNGEL gjorde allt man bad om nästan. Så ryttaren slog nästan armarna runt hästen efter ritten.  Vi fick  64.63 % och slutade på en andra plats. Mycket nöjd. '
Sedan var det bara att ladda upp mig med energi och hästen fick lugn och ro. Jag hann see någon rida LA:I och fundera lite hur framridningen skulle se ut. Men när det var äntligen dax så var man laddad och lite halv slut ändå. Framridningen såg lika dan ut fast med mera galopparbete. Hästen frustade och var så nöjd. När vi kom in på banan så ville den vita springaren FLASHA på som satan men det tänkte inte jag så lugnade henne med en stadig hand och prata lugnt, Hon gick ssom en Ängel i LA:I med vi fick 8.or på ökningen, helt underbart!!! och 7.or på skänkelvikningarna. Det går bara bättre och bättre för fisen, men vi slutade på 60,71% i denna klass och hamnade på mittet om jag såg rätt i listan. Mycket nööjd ändå över dagen.
Sedan var det bara att lasta in och köra hemmåt mot  sundsvall. Så klart så slockanade jag i bilen, fasiken vilken osocil dotter man kan vara!!!! inte Okey.
Men aja.
Nuu ska man luta sig tillbaka i sängen och blunda en stund. kanske till och med sova ehehehhe
Kram mall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0