Tävling igår!

Igår var jag och Hunki och tävlade. Om ni läste Malins senaste inlägg så märkte ni att vi hade jäkligt roligt! Hunken kändes riktigt fin i lap1an men som sagt så brister han fortfarande lite i skolorna och eftersom det är dubbelt på dom så tappar vi en massa där. Vi slutade på nästan 59% och en 4e plats vilket jag ändå tyckte var hyfsat, men jag trodde nästan att vi skulle få ett kval med tanke på ritten. Men men! Det är bara att kämpa på, snart så!

I lb1:an som konstigt nog var efter och jag enbart anmälde mig till för att få en framridnings klass vilket failade eftersom den var efter, i alla fall så gick han väl sådär. Det blev ju lite fel eftersom jag hade ridit en svårare klass innan. Han ville gå sluta i galoppen och galoppen blev rätt samlad och lite sånt. Vi slutade på 64% nästan 65% vilket jag tycker är sådär och att vi egentligen borde kunna göra det mycket bättre. Men det var ändå helt rättvist och poängen kändes bra när man jämför med ritten. Jag blev liksom lite trött för att jag vet att han kan så jäkla mycket bättre. Vi slutade i alla fall 2a i klassen och kom hem med en placering.

Älskar dig min underbara Hunki och över lag är jag nöjd med dagen. Han var ju i alla fall grymt fin på framridningen!







Min underbara ponny! Sinnessjukt vad fin han är! Älskar dig! <3

Puss och natti!
/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0