Sadlar!

Jaa, vad ska man säga... Nu har jag suttit här och gjort om bloggen, IGEN! Eftersom Malin lät sin kompis ändra den vilket jag inte alls tyckte var så bra. Innan satt jag aslänge med den men nu orkar jag fasen inte. Det får duga tills vidare...

Jag har funderat väldigt mycket. Det ska ju liksom vara speciella märken på sadlarna nu för tiden. Jag rider i en sadel som känns bra oavsätt kostnad. Jag vill såklart att det ska vara ett bra märke men jag skulle aldrig välja en sadel efter märke. Jag har märkt att vissa personer man har sätt ute på tävlingar osv köper svindyra sadlar fast dom ändå inte sitter bra i dom. Sinnessjukt? Jaoo... Om man ändå köper en sadel, varför inte köpa en man sitter bra i? Men som sagt, det är typiskt ridsport. Alla ska ha det dyraste och visa vem som har mest pengar.

Förut hade jag själv en ganska ny Morrison noland. Jag trivdes med den men efter ett tag fick jag svårt att sitta i den. Jag insåg att jag behövde en sadel där man kommer närmre hästen. Vi letade i alla fall jättelänge och hittade tillslut en frank baines som kändes super! Jag bytte helt enkelt ner mig vilket var det bästa jag har kunnat gjort. Därför ska jag denna natt HISSA sadlar man sitter bra i och DISSA sadlar man sitter dåligt i oavsätt märke.



Vad tycker ni?

Jag skulle vara jätte tacksam om ni berättar vad ni tycker.

Puss och kram
/F

Kommentarer
Postat av: Malin

Självklart ska man välja den sadel man sitter bäst i... men det är inte heller alltid så lätt på grund av att vi människor är så otroligt olika i våran extriör, det är inte bara hästens extriör som spelar roll. Något som jag tycker är viktigt är att man får plats i sadeln för det om något underlättar inte ridningen om man sitter i en för liten sadel, vilket man ofta ser på tävlingar. Vissa gillar close contact och andra mer uppbyggda sadlar och det tycker jag också beror på vilken typ av häst man sitter på,en häst med väldigt stora rörelser brukar det kännas bra med en sadel som "fångar upp" lite mera. Själv vill jag ha en sadel med smal midja för annars känns det som bäckenet ska dela sig och jag har ju ridit i de flesta sadlar och tyvärr måste jag nog ändå konstatera att de dyra är bäst för mig. Childeric och Amerigo pssar mig bäst...Rööslin är ju också en rätt dyr sadel som är ett känt märke men den passar inte mig alls.

2011-04-02 @ 10:19:01
Postat av: Felicia

Sv: Håller med dig. Men som för mig äre så att Childeric och Amerigo inte passar så bra men att jag tycker att Rööslin är riktigt bra. Men jag är ju kort och har korta ben och det är exakt som du säger. Olika sadlar passar olika ryttare. :)

2011-04-02 @ 22:29:57
URL: http://keepondoinit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0